8 març 2015, Dia de la Dona Treballadora: We can do it!, cartell versionat
Hui, dia 8 de març de 2015, estem celebrant en tot el món el Dia de la Dona Treballadora / Día de la Mujer Trabajadora / International Women's Day. Un dia per a reivindicar la igualtat de la dona a tots els nivells i en tots els àmbits socials. Aquest any volem celebrar-ho iconogràficament amb una imatge que tothom coneixem, la que encapçala aquest post, sota el lema We Can Do It!.
We Can Do It! -'Podem fer-ho!'- És un cartell de propaganda de guerra americà creat per J. Howard Miller en 1943 per Westinghouse Electric com una imatge inspiradora per aixecar la moral dels treballadors. Es pensa generalment que el cartell està basat en una fotografia en blanc i negre d'un servei de cable presa a una treballadora d'una fàbrica de Michigan anomenada Geraldine Hoff.
El cartell va ser vist molt poc durant la Segona Guerra Mundial. Va ser redescobert al començament de la dècada de 1980 i àmpliament reproduït en moltes formes, sovint anomenat "We Can Do It!" però també "Rosie the Riveter", que és la figura emblemàtica d'una forta treballadora de la producció en el període de la guerra. La imatge de "We Can Do It!"va ser utilitzada per promoure el feminisme i altres qüestions polítiques a partir de la dècada de 1980.
La imatge va ser portada de la revista Smithsonian en 1994 i es va convertir en un segell postal de primera classe d'Estats Units en 1999. Va ser incorporada el 2008 a materials de campanya per a diversos polítics nord-americans i va ser reelaborat per un artista el 2010 per celebrar la primera dona en convertir-se en Primer ministre d'Austràlia. El cartell és una de les deu imatges més sol·licitades en els Arxius Nacionals i Administració de Documents dels Estats Units. Després del seu redescobriment, els observadors sovint van assumir que la imatge sempre es va utilitzar com una crida a inspirar les treballadores a unir-se a l'esforç de guerra. No obstant això, durant la guerra la imatge era estrictament interna de Westinghouse, mostrada només durant el febrer de 1943, i no era per a la contractació, sinó per exhortar les dones ja contractades a treballar més dur.
El cartell va ser vist molt poc durant la Segona Guerra Mundial. Va ser redescobert al començament de la dècada de 1980 i àmpliament reproduït en moltes formes, sovint anomenat "We Can Do It!" però també "Rosie the Riveter", que és la figura emblemàtica d'una forta treballadora de la producció en el període de la guerra. La imatge de "We Can Do It!"va ser utilitzada per promoure el feminisme i altres qüestions polítiques a partir de la dècada de 1980.
La imatge va ser portada de la revista Smithsonian en 1994 i es va convertir en un segell postal de primera classe d'Estats Units en 1999. Va ser incorporada el 2008 a materials de campanya per a diversos polítics nord-americans i va ser reelaborat per un artista el 2010 per celebrar la primera dona en convertir-se en Primer ministre d'Austràlia. El cartell és una de les deu imatges més sol·licitades en els Arxius Nacionals i Administració de Documents dels Estats Units. Després del seu redescobriment, els observadors sovint van assumir que la imatge sempre es va utilitzar com una crida a inspirar les treballadores a unir-se a l'esforç de guerra. No obstant això, durant la guerra la imatge era estrictament interna de Westinghouse, mostrada només durant el febrer de 1943, i no era per a la contractació, sinó per exhortar les dones ja contractades a treballar més dur.
No hay comentarios:
Publicar un comentario